Adres: Achterdries 31C, 9860 Oosterzele
District: Land van Rhode
Gouw: Land van Egmont
Rekeningnummer: BE69 8905 4409 7178
Ledenaantal: 141 (126 leden, 15 leiding)
(update 10/10/2023)
VZW: VZW Scouts & KSA Oosterzele

Over ons

Scouts Sjaloom Oosterzele is een enthousiaste meisjesscouts dat werd opgericht in 1971. Ben jij 6 jaar of ouder? En heb jij zin in een avontuur vol spel, fantasie en creativiteit? Dan is scouts Oosterzele zeker iets voor jou! Je maakt heuse kampvuren, beleeft gezellige avonden en speelse namiddagen met vriendinnen. Je leert sjorren en échte kampen bouwen, gaat op tocht, op weekend en leert een heleboel nieuwe mensen kennen.
Kortom, allerlei activiteiten die je niet wil missen.

Elke zaterdagnamiddag van 14u30-17u30, tenzij anders vermeld, organiseert de leiding een fantastisch spel voor meisjes van 6 tot 18 jaar. Alle praktische informatie, zoals vergaderingen en hun tijdstippen met locatie, alle evenementen, weekends, kamp, enzovoort, zijn terug te vinden in ‘ ’t Gidske‘. Dit boekje wordt tweejaarlijks meegegeven aan alle leden. Het bevat alle belangrijke gegevens voor kind en ouder.

De meeste vergaderingen gaan door op onze scoutsterreinen, die wij delen met de KSA van Oosterzele. Voor en na de activiteiten proberen wij dit autovrij te houden, zodat ons terrein veilig blijft voor de kinderen. In de Achterdries zelf is er voldoende mogelijkheid tot parkeren. Onze scoutsgroep wordt verdeeld in 5 takken naargelang de leeftijd: de kapoenen (6-8 jaar), de kabouters (9-11jaar), de jonggidsen (12-14 jaar) en de gidsen (15-17 jaar).